donderdag 15 november 2007

Een kind ruikt niet fris, wat kan je doen?

Leidster van een kinderdagverblijf vertelt: Een kind uit mijn groep ziet er onverzorgd uit als het wordt gebracht door de ouders en ruikt niet altijd fris.Moet ik hier iets over zeggen tegen de ouders?Mag ik hier uberhaupt wel iets over zeggen tegen de ouders?Stel dat ik het ga zeggen, hoe moet ik dat dan doen en wanneer?Jeetje, wat is dit lastig!

Dit is wat ik zou doen over het stukje hier boven dat A van de ven op haar blog heeft staan.

Mijn mening hierover is dat ik het wel tegen de ouders zou vertellen, het kan namelijk ook vervelend zijn voor andere kinderen die op het kinderdagverblijf zitten.
Misschien hebben de ouders zelf niet eens door dat het kind niet fris ruikt, daarom vind ik dat je het wel kan zeggen omdat het om de persoonlijke hygiene van het kind gaat.
Hoe ouder het kind word hoe meer problemen het kind er mee kan krijgen, op de basisschool bijvoorbeeld dat het kind gepest kan worden.



Ik zou om een gesprekje vragen met de ouders van het kind. Hier kun je ze rustig uitleggen dat het kind van hun niet altijd fris ruikt, ik zou dit op een rustige en zo positief mogelijk zeggen. Anders voelen de ouders zich misschien wel aangevallen en dat is niet de bedoeling.
De ouders zullen niet blij zijn als ik ze dit vertel, maar dan leg ik uit dat het kind een goede verzorging nodig heeft en dat het ook fijner word voor de andere kinderen op de kinderdagverblijf, ik hoop dat de ouders mij zullen snappen.

1 opmerking:

Map Finder zei

Cute kid... too bad I can't read the rest of your blog...

Check out my blog if you get a chance: eight-thirty.blogspot.com.