zaterdag 17 januari 2009

Verschillen in mijn stages.

Tijdens de stages die ik heb gelopen de afgelopen 2 jaar ben ik veel verschillen tegen gekomen.
Mijn eerste stage was bij kinderdagverblijf Kiekeboe in Oldenzaal en mijn tweede stage was bij kinderdagverblijf de Robbedoes in enschede.

Ik heb bij allebei een leuke stage periode gehad, maar heb ook veel verschillen gezien.

's ochtends bij het fruit eten zongen we bij Kiekeboe erg veel liedjes over het fruit, als we de banaan aan het schillen waren zongen we een lied over de banaan. en als we een appel aan het schillen waren zongen we wat over de appel.
Bij de Robbedoes zing je eigelijk onder het schillen van het fruit niet, maar als het fruit klaar is dan zongen we altijd het liedje "smakelijk eten"
Ook deden we bij Kiekeboe het fruit in bakjes en kreeg elk kind een bakje, zodat ze alle soorten fruit kregen. Bij de Robbedoes word alle fruit op een groot bord gelegd en mogen de kinderen om de beurt een stuk fruit pakken.

De pauzes vond ik ook een groot verschil. Bij Kiekeboe had je bijvoorbeeld tussen kwart voor 1 tot kwart voor 2 een uur pauze en dan kon je doen wat je zelf wilde.
En bij de Robbedoes had je 's ochtends een kwartier pauze en smiddags een half uur pauze, alleen hadden ze hier een koffie tafel waar altijd alle collega's kwamen en zo leerde je wel de collega's beter kennen.

Ook hebben ze bij de Robbedoes een groot speel lokaal waar de kinderen kunnen spelen en uit razen. Want als het slecht weer is is het fijn als je nog ergens binnen heen kan. Bij Kiekeboe hadden ze dit niet en zat je eigenlijk altijd op de groep als je niet naar buiten kon.

Ik vind zelf dat ik wel geleerd heb wat handiger of fijner werken is.

Geen opmerkingen: